De smulpaap

Wat is het doel van mijn leven? Wanneer ben ik nou echt gelukkig? Waar bestaat mijn leven eigenlijk uit als er geen rust en vrede om me heen is? Het zijn allemaal vragen die juist in deze tijd omhoog kunnen komen.

De Alpha heeft als doel samen het geloof te verkennen. Vroeger werd de Alpha ook wel Alpha-cursus genoemd. Maar het is geen cursus. Er is geen examen en er zijn geen goede en foute antwoorden. Het is geen catechese waarbij we de regels en tradities van de kerk gaan behandelen. Ze komen natuurlijk wel ter sprake.

We hebben meer dan vijftien jaar de Alpha in Wassenaar georganiseerd. Met veel succes. Tegenwoordig is binnen de parochie de Alpha vervangen door de Smulpaap. Het doel is hetzelfde: samen ons mooie katholieke geloof verkennen en in persoonlijke gesprekken je ervaringen delen.

Geniet van een meergangendiner, met eenvoudige, afwisselende en alom gewaardeerde gerechten. Jouw smaakpapillen zullen hemels worden verrast. Bovendien krijgt je speciale culinaire ervaringen uit andere land. En het mooie is: je hoeft alleen maar aan te schuiven! Praat daarna, na het zien van een introductievideo van Sycamore, vrij over ons geloof. We bespreken de onderlinge verschillen en overeenkomsten en inspireren elkaar om samen ons geloof te verdiepen.

Het gaat om hoe jij je geloof beleeft. Hoe sta jij in het leven, wat drijft je en hoe past het geloof in Jezus Christus daarin. Hoe motiveert hij jou, wat doet hij met jou en hoe kan je hem volgen. Maar ook, waar lukt dat niet, welke twijfels heb je, waar vind je dat je tekortschiet. Of misschien wel, wat vindt je raar of onaangenaam. Met anderen op zoek gaan naar de zin van het leven. Dat is de Smulpaap.

De Smulpaap wordt in Katwijk of Oegstgeest georganiseerd. Het programma bestaat uit 10 avonden. Ook wordt een zaterdag ingepland, het zogeheten ‘kloosterweekend’.

Wil je meer informatie? Mail dan naar alpha.jozefkerk@hotmail.com
Of kijk op de Facebook-pagina voor de laatste aankondigingen: https://www.facebook.com/alpha.jozefkerk