Brielle 6  juli 2024 Nationale Bedevaart ter herdenking van de HH. Martelaren van Gorcum

Traditiegetrouw vertrekt er op zaterdagochtend  6 juli vanuit alle parochiekernen + Voorburg (Parochie Maria en Jozef) een bus naar Brielle waar wij deelnemen aan de jaarlijkse Nationale Bedevaart ter herdenking van de HH. Martelaren van Gorcum die daar op 9 juli door de watergeuzen om het leven zijn gebracht.

De informatiefolder en de inschrijflijst liggen achterin de kerk. U kunt zich ook, bij voorkeur, via internet (gegevens op de inschrijflijst of in De Augustinus) aanmelden.

Samen wordt in de Nationale Bedevaart Brielle stilgestaan bij het getuigenis van de Martelaren van Gorcum. De Nationale Bedevaart mag zich de laatste jaren in een toenemende belangstelling verheugen. Het is een hele fijne belevenis om de hele dag te vertoeven met andere gelovigen uit heel het land in een volle kerk. Ter plaatse zijn broodjes, drankjes en soep verkrijgbaar. De bus stopt op 50 meter van de Bedevaartkerk. Personen onder de 18 jaar kunnen gratis mee.

Programma Nationale  Bedevaart 6 juli:

11:00 uur: Eucharistieviering, hoofdcelebrant: Mgr. Van den Hende.

Na de viering is er biechtgelegenheid.
13:15 uur: Rozenkransgebed.
14:00 uur: Kruisweg.
15:00 uur: Vesperviering, sacramentsprocessie en pelgrimszegen.

Wij vertrekken vanuit  volgens onderstaand schema naar de Bedevaartkerk van het heiligdom van de Martelaren van Gorcum, Rik 5 Brielle:

07:45 uur Katwijk RK Kerk

08:05 uur Oegstgeest RK Kerk

08:25 uur Wassenaar RK Kerk Sint Willibrordus

08:45 uur Voorschoten RK Kerk

09:05 uur Den Haag Sint Jacobus

09:20 uur Voorburg voormalige RK Kerk Laan van Nieuw Oosteinde 1

Terugreis na afloop van de laatste viering. Dit zal rond 16.30 uur zijn.

Aanmelding kan via de inschrijflijsten achterin de kerken of via email erikvanblerk@hetnet.nl met vermelding van telefoonnummer + overmaking van € 12,50 op bankrekening NL89ABNA0507099729 t.n.v. Parochie H Augustinus, met vermelding “Brielle 2024”.

Voor meer informatie zie: www.martelarenvangorcum.nl.